Inlucis: The Real World Within (made in 3ds Max, Maya and Mudbox)

3D modelování a osvětlení druhé scény Inlucis

by on Dec.22, 2013, under 3ds Max 2014, Inlucis: The Real World Within, mental ray

Inlucis: Space ShuttlePo delší odmlce, kdy jsem se projektu bohužel nevěnoval, jsem aktualizoval vesmírnou scénu, resp. prostředí “space shuttle”. Je to dobré cvičení na tvorbu technických předmětů (hard-surface modeling) v 3ds Max. Pro test světla a reakce materiálů jsem pro všechny objekty využil efekt Ambient Occlusion (shader Ambient/Reflective Occlusion ve slotu Diffuse Color Map materiálu Arch&Design). U shaderu jsem nastavil vyšší hodnotu Max Distance, aby se zvýraznily přechody mezi světlými a tmavšími místy (tím jsem získal více kontrastu). Současně jsem nastavil 3D objektům, která představují světla, efekt Self-Illumination (Glow) pomocí materiálu Arch&Design. Fyzická světla jsou v těchto místech taktéž a mají nastaveny patřičné hodnoty multiplikátoru. Pokud budete někdy nastavovat samoosvětlující objekty pomocí tohoto postupu, nezapomeňte zapnout položku Illuminates the scene (when using FG). To umožní ovlivnění okolních objektů tímto světlem, resp. o to se postará Final Gather (bez něj by efekt nefungoval). V dalším kroku bych se chtěl věnovat detailům, které zvýší kvalitu celkové práce (kabely, rozvody, tlačítka a podobně). Samozřejmě je dost důležité zakomponovat dojem neuspořádanosti, což odstraní dojem počítačového obrazu. To lez dosáhnout například poškozeným objektem, rozpojeným kabelem nebo natočeným monitorem či křeslem 😉 POkud budete mít připomínky nebo chuť na některé scéně spolupracovat, napište na jan.kriz-zavináč-mayamax3d.net. Příjemné prožití vánočních svátků!

 

-JKr-


Leave a Reply

*

Hledáte něco?

Použijte následující pole pro hledání:

Still not finding what you're looking for? Drop a comment on a post or contact us so we can take care of it!

Odkazy

Doporučené weby...