Inlucis: The Real World Within (made in 3ds Max, Maya and Mudbox)

Tipy na bezproblémovou animaci postav v 3ds Max – CAT

by on Jul.16, 2013, under 3ds Max 2014, CAT, Inlucis: The Real World Within

Úprava vah vrcholů a testování pohybu 3D postavy v extrémních pózách

Úprava vah vrcholů a testování pohybu 3D postavy v extrémních pózách

Pokud se pouštíte do animací postav, pak mám pro vás několik tipů, zejména při použití nástroje CAT. Diskuze o tom, zda CAT použít v profesionální animaci nebo jsou zbytečné. Pokud tento nástroj zvládnete dobře a vnesete do animace osobitý styl, tedy upravíte standardní pohyby, nebudete litovat. Předně se ale soustřeďte na kvalitní 3D model postavy. Ta musí být perfektně symetrická, tedy využijte určitě modifikátor Symmetry. Umístěte model do světového počátku, pro jistotu a přehlednost. Resetujte transformace pomocí Reset XForm na panelu Utilities. Pokud byste to neprovedli a postava měla jiné než 100% měřítko, mohlo by vám dělat problém zrcadlení na modifikátoru Skin.  Právě zrcadlení provedených operací je nezbytné pro rychlé úpravy vah vrcholů v rámci modifikátoru Skin. Pro odhalení chyb skinningu transformujte postavu do extrémních póz (aplikováním CAT Motion Layer), se kterými se v animaci nejspíš potkáte. Upravte váhy vrcholů pomocí nástroje Weight Tool.  Otestuje pohyb postavy v těchto pózách díky procedurálním změnám křivek  rámci CAT Motion Editoru. Jakmile opravíte jednu polovinu těla, použijte na modifikátoru Skin tlačítko Mirror Mode a zrcadlete tlačítkem Paste Green To Blue Verts (pokud zrcadlíte změnu z pravé poloviny kostry na levou). Pokud naopak zrcadlíte změnu z levé poloviny kostry na pravou, stiskněte Paste Blue To Green Verts. Právě tyto funkce, které vám ušetří spoustu času, jsou velmi citlivé na správnou symetrii modelu!

 


2 Comments for this entry

Leave a Reply

*

Hledáte něco?

Použijte následující pole pro hledání:

Still not finding what you're looking for? Drop a comment on a post or contact us so we can take care of it!

Odkazy

Doporučené weby...