Inlucis: The Real World Within (made in 3ds Max, Maya and Mudbox)

3D modelování a animace hlavní postavy

by on Sep.04, 2012, under 3ds Max 2014, Mudbox 2014

3D model ready to animate in 3ds Max
3D model ready to animate in 3ds Max

V několika posledních dnech (spíše týdnech s většími mezerami :-() jsem se zabýval možnostmi animace hlavní postavy v projektu. Původně jsem pro zrychlení celého postupu a nedostatku času vyšel ze základního 3D modelu postavy v Mudboxu, která má dobré rozvržení polygonů a přes FBX formát si udrží také UV layout pro korektní texturování. Je to jedna z možností, jak můžete dále pracovat na dokončení hrubých rysů a proporcí 3D postavy.

Make Human application for procedural modeling a 3D character

Make Human application for procedural modeling a 3D character

Po nějaké době jsem narazil na aplikaci Make Human (http://www.makehuman.org/), která neuvěřitelně pomůže se základním nástřelem vzhledu postavy. Vyberte si, zda bude postava muž, žena, jejich věk, váhu, výšku a mnoho dalšího. Korektní připravený UV Layout pomohl také urychlit celý postup tvorby. Co se animace týká, využijeme Automatron a/nebo CAT. Character Animation Toolkit pro svou jednoduchost a Automatron pro neuvěřitelné procedurální možnosti ovládat každou kost v těle 3D postavy. Obojí bude v každém případě v aplikaci 3ds Max. Potíž bude nejspíš v kombinaci obou aplikací (CAT/Automatron vzhledem k rozdílným přístupům koster). Proto budu dál pátrat po možnostech oboustranné konverze CAT > Biped, protože každý systém má někde své lepší a někde horší možnosti.

3D Animation and rigging setup

3D Animation and rigging setup

Stále platí nabídka připojit se k projektu. Několik pokusů tu bylo, ale jak někteří uchazeči zjistili, práce je to náročná 🙂 Hlavní je vytrvat a nenechat se odradit prvními neúspěchy. Takové lidi hledáme. Ty, kteří chtějí vytvořit komunitní animaci, kde každý něčím přispěje. Samozřejmě pak začne být náročnější zejména projektová synchronizace 🙂

:, , , ,

2 Comments for this entry

  • ProstěPája

    Dobrý den,

    chtěl bych se zeptat, jestli jste někdy přemýšleli o OctaneRenderu, či jaký máte na něj názor? I v souvislosti například s Inlucis…

  • Jan Kříž

    Ahoj, díky za příspěvek. OctaneRender je zajímavý přístup k plnému využití grafické karty pro účely renderování. Z mého pohledu je to zajímavý stream, nicméně je to na začátku. V produkci je potřeba zvolit osvědčený přístup, takže mental ray nebo V-Ray, tedy na CPU založené renderování je pro nás vhodnější variantou. Neznamená to, že nebudeme OctaneRender testovat, protože se zdá jako přístup s mnohem rychlejšími a přesvědčivými výsledky. Také bych se obával potíží na velkých scénách (a to inlucis je), tedy omezením velikosti paměti na kartě GeForce. Pokud s tím máš zkušenosti, určitě budeme rádi za tvůj pohled. Díky, JKr

Leave a Reply

*

Hledáte něco?

Použijte následující pole pro hledání:

Still not finding what you're looking for? Drop a comment on a post or contact us so we can take care of it!

Odkazy

Doporučené weby...