Inlucis: The Real World Within (made in 3ds Max, Maya and Mudbox)

Archive for March, 2013

3D modelování prostředí – tráva, světlo a problémy s Final Gather

by on Mar.03, 2013, under 3ds Max 2014, Inlucis: The Real World Within, mental ray

Experimentování s ručně modelovanými a umístěnými 3D modely trávy se nakonec vyplatilo. I když Forest Pack pro projekt asi pořídíme.

Záběr na východ z parcely

Záběr na východ z parcely

Odpočinek ve 3D světě :-)

Odpočinek ve 3D světě 🙂

3D stromy jako fyzické modely

3D stromy jako fyzické modely

Po dalších pokusech zejména v oblasti zatravnění prostor kolem domu, kde děj animace začíná, jsem došel k poměrně přesvědčivým výsledkům. I přestože jsem uvažoval o zakoupení Forrest Pack Pro, zatím jsem se bez něj obešel. Stačilo využít vestavěnou funkčnost Object Paint na panelu Graphite Modeling Tools v 3ds Max.Kreslením několika trsů trávy po povrchu země jsem došel k výsledku na obrázku během několika hodin. Složitější bylo ale ladění finálního vzhledu (světlo, spekulární odlesky, final gather, velikost stébel atp.). Je ale jasné, že pomocí Multiscatter nebo Forrest Pack bych výsledků dosáhl rychleji. V produkci mě to asi nemine.Na internetu je spousta zdrojů na květiny (oficiálně zdarma), které je možné s klidným svědomím použít. O některých jsem psal aktualitu na www.mayamax3d.net. Na konec jeden tip. Pokud máte zapnutou volbu pro inkrementální přidávání FG bodů do FG mapy při každém novém pohledu, může se vám stát, že na stěnách modelů uvidíte nežádoucí fleky.Nesnažte se o úpravu parametrů k jejich odstranění. Někdy prostě stačí  mapu vymazat (volba Delete File v části Reuse (FG and GI Disk Caching)) a znovu nechat spočítat Final Gather.

Leave a Comment more...

Hledáte něco?

Použijte následující pole pro hledání:

Still not finding what you're looking for? Drop a comment on a post or contact us so we can take care of it!

Odkazy

Doporučené weby...